آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی مجتمع آموزشی فنی سازان
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۷۲۳۲
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به طور کلی رایجترین و متداولترین برد الکترونیکی جهت آموزش تعمیرات برد در سراسر جهان شامل زیر میباشند: • آموزش برد لوازم خانگی •آموزش برد صنعتی • آموزش برد کامپیوتر، موبایل و… • برد انواع سیستم حفاظتی
۱. تعمیرات برد لوازم خانگی
لوازم خانگی شامل ماشین لباسشویی، یخچال، کولر، ماشین ظرفشویی، تلویزیون، اجاق گاز، جارو برقی و… بوده که هر کدام دارای برد الکترونیکی مخصوص به خود هستند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
۲. تعمیرات برد صنعتی
تجهیزات و لوازم صنعتی شامل ماشین آلات، دستگاه جوش، دستگاه خشک کن، انواع چرثقیل، اینورتر، ژنراتورها، تجهیزات پزشکی و… هستند. تعمیرات برد صنعتی نسبت به برد خانگی کمی سختتر است و لازم است تا تعمیرات کاران مهارت بیشتری را کسب کنند. عیب یابی و تست قطعات در مدار صنعتی با تجهیزات مخصوص به آنها انجام خواهد شد. آموزش تعمیرات برد الکترونیک صنعتی بسیار تخصصی بوده و به اساتید مجرب و بسیار باتجربه ای نیز نیاز دارد.
۳. تعمیرات برد کامپیوتر، موبایل و...
لوازم دیجیتال شامل کامپیوتر، موبایل، لپ تاپ، تبلت، ماشین اداری نظیر پرینتر و دستگاه اسکنر و… هستند که دارای مدار مخصوصی میباشند. برد الکترونیک موجود در کامپیوترها و تلفن همراه هوشمند تحت عنوان مادربرد شناخته میشوند. قطعات بسیار زیادی نظیر CPU بر روی آنها نصب میشود و به همین دلیل تعمیرات آنها بسیار حساستر بوده و در صورت مرتکب شدن هر گونه اشتباه در تعمیرات آنها امکان از کار افتادن دیگر قطعات نیز وجود خواهد داشت. آموزش تعمیرات تجهیزات دیجیتال به صورت فراگیر توسط تعمیرات کاران و آموزشگاه فنی و حرفه ای ارائه میشود.
۴. تعمیرات برد انواع سیستم حفاظتی سیستم حفاظتی و امنیتی
شامل دوربین مدار بسته، انواع درب ضد سرقت، انواع دزدگیر، دستگاه ضبط صدا و… هستند. این سیستمها نیز دارای مدار مخصوص به خود هستند و تعمیرات آنها شباهت زیادی به دستگاه دیجیتال دارد. تعمیرات برد حفاظتی و امنیتی نیاز به آشنایی و تسلط کامل افراد به قطعات الکترونیکی این سیستمها دارد. آموزش تعمیرات برد الکترونیک سیستم امنیتی و حفاظتی بیشتر توسط شرکت فعال در این حوزه ارائه شده و دورهی تخصصی را برای علاقه مندان برگزار میشود.
نحوه عیب یابی برد الکترونیکی
اولین قدم برای تعمیرات انواع برد الکترونیکی عیب یابی آنها است و چه بسا بسیاری از تعمیرات کاران کم تجربه و تازه وارد به این موضوع توجه نکرده و همواره اقدام به تعمیرات قسمت ی از برد نموده که کاملاً سالم هستند و هیچ گونه مشکلی نیز ندارند. مراکز آموزش تعمیرات برد الکترونیک سعی میکنند در ابتدا شرکت کنندگان را با نحوه عیب یابی آشنا نمایند. برای عیب یابی مدار الکترونیک باید مراحل زیر انجام گردد:
۱. اطمینان از اتصال محکم و صحیح
۲. بررسی اتصال صحیح تراشهها و قطعات بر روی
۳. بازرسی دقیق برد از نظر کثیفی و ذرات خارجی
۴. بررسی اتصالات سیمی
۵. بازرسی قسمت مختلف مدارالکترونیکی از نظر شکستگی و سوختگی
همواره عیب یابی برد الکترونیکی به دقت بسیار بالایی نیاز دارد زیرا وجود حتی یک ترک بسیار ریز و کوچک درآن موجب اختلال در عملکرد آنها میشود. بسیاری از تعمیرات کاران از ابزار مخصوص نظیر ذره بین پیشرفته و حتی میکروسکوپ برای عیب یابی در برد الکترونیکی استفاده مینمایند. معمولاً در آموزش دوره در رابطه با عیب یابی و شناسایی قطعات و تجهیزات خراب بسیار بحث خواهد شد زیرا عیب یابی به عنوان مهمترین اصل در تعمیرات برد الکترونیک محسوب میشود. در برخی از مراکز تخصصی آموزش همواره برای کسب تجربه شرکت کنندگان، عیب یابی چندین مدل از مدار الکترونیکی را به صورت عملی و کاملاً تجربی توسط شرکت کنندگان انجام میگیرد.
آموزش تعمیرات برد الکترونیکی یکی از دورههای پر متقاضی درمجتمع آموزشی فنی سازان میباشد. در تعمیرات برد الکترونیکی با توجه به پیچیدگی و تنوع زیاد این نوع بردها نیاز مبرم به تخصص میباشد. لذا از این رو مجتمع آموزشی فنی سازان با استفاده از اساتید مجرب و تجهیزات فوق مدرن تلاش نموده تا تمامی علاقه مند به این رشته به صورت تخصصی تمامی مراحل آموزشی را طی نمایند تا کارآموزان در بازار کار از لحاظ تئوری و عملی کارآمد باشند.
این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
کد خبر 4803591منبع: مهر
کلیدواژه: برگزاری دوره آموزشی فضای آموزشی مرکز خدمات آموزشی گروه خودروسازی سایپا دوره اموزشی توسعه منابع انسانی برگزاری دوره آموزشی همراه اول رادیو بین المللی چین ایران کیش سازمان مدیریت صنعتی فضای آموزشی سایپا رمز یکبار مصرف جراحی بینی بانک ملت فناوری اطلاعات
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین هدفم در بازیسازی بالابردن نام ایران در جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشیهای هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه سالهای اخیر بازیهای موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شدهاند. یکی از این بازیها «امپراتورهای قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
آنا: لطفا درباره بازی «امپراتورهای قلابی» توضیح دهید.
رضایی: نخستین و اصلیترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازیهای رایانهای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتورهای قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ میکند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی میکنند مدام مزاحم هم میشوند به نوعی فکر میکنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهمزده هستند.
هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید
آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازیها چیست؟
رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازیها این است که هم میتوانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوالها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه میتوانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابتهای در فستیوال منا با حضور بازیهای مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.
آنا: این بازی چقدر بین گیمرها طرفدار دارد؟
رضایی: این نوع بازیهای ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد، مخاطبهای خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است؛ اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی میکند دوست دارد یک بازی را بهسرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالیکه بازیها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمیدهند.
مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان
آنا: هدف شما از بازیسازی چیست؟
رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی میسازم. بنابراین در درجه اول بازی میسازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازیهای ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازیهایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازیها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نمادهای ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفتوگویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.
آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازیسازی چه جایگاهی دارد؟
رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازیهای موبایلی نیستم، اما وضعیت بازیهای موبایلی در ایران خوب است و بازیهای کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی سازهای ایرانی در عین حال که شرکتهای بزرگی نیستند و حمایتهای چندانی نداشتند اما بازیهای خوبی ارائه کردند.
ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان
آنا: با چه چالشهایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟
رضایی: چالش شخصی من پیادهسازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازیهای جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازیسازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شدهاند. این حمایتها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتیگیر قهرمان میشود چقدر در رسانهها مطرح میشود. درحالیکه یک بازیساز در رسانهها دیده نمیشود. اگر تبلیغات و حمایتهای کافی صورت بگیرد ما میتوانیم بازیها را با قیمتهای بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینهبراست و نیازمند تأمین مالی است.
اگر بخواهیم انیمیشنها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایتهای بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازیسازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح میدهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان میبرد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.
دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟
مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی میکرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.
انتهای پیام/